BURUN TIKANMASI

 Grip olduğumda ve hava değişimlerinde genelde uyku esnasında burun deliklerimden birisi tıkanır.

Geçen gün de böyle bir durumla karşılaştım. Burun deliğinin birisi ve ağzım açık olmasına rağmen geceleyin defalarca uyandım, uyku kalitem düştü. Burundan yeterli hava akışı olmadığından olsa gerek ağzımdan da nefes alıp verdiğim için ağzım kuruyor ve acı bir tat oluşuyordu. Bu sebeple kalkıp bir kaç kez de ağzımı çalkaladım.

Düşündüm de insan ne mükemmel bir biçimde yaratılmış...Ne mükemmel bir solunum sistemi yaratmış Rabbimiz...

 Aldığımız havanın içindeki karışımdan akciğerlerdeki muazzam sisteme ve işleyişine kadar her şey problemsiz olmasına rağmen hava giriş yerlerinden burun deliğinin birisinin tıkanması uyku kalitesini düşürüp rahatsız olmamıza sebep oluyor.


Her gün binlerce kez nefes alıp verdiğimiz halde solunum sitemimizin farkına bile varamıyoruz.

 Yukarıda bahsettiğim durumları yaşadığım zamanlar burundan nefes almanın ne kadar büyük nimet olduğunu hatırlıyorum. Diğer zamanlarda benim de pek aklıma gelmiyor.

"Eğer siz Allah'ın nimetlerini saymaya kalksanız bunu sayamazsınız" buyuruyor Rabbimiz kitabında. Evet, bidiklerimiz, bilmediklerimizin yanında denizde damla gibi aslında.

Ey bizleri yaratan ve yaşatan Rabbimiz!

Bizlere vermiş olduğun bildiğimiz ve bilmediğimiz bütün nimetlerin için sana hamd ve şükür ediyoruz.Yaptığımız hatalar yüzünden veya başka sebeplerle bizlere verdiğin nimetlerini bizden geri alma. Hatalarımızı bağışla, Ey merhamet edenlerin en merhametlisi.

05/05/2024 Ali USLU- TAVŞANLI

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

MANŞET!

BIÇAĞI KARNINA Bİ SAPLARSAM...

Karşılaştığım ibretlik olayları pek unutmam. Kendimce ders çıkarmaya çalışırım. Bu gün, yaşadığım ibretlik (veya öyle algıladığım) bir olayı...